23. února 2017


Tejpování keloidní jizvy – zmizík na jizvy 
  

Jsem maminka dítěte s vrozenou srdeční vadou a jako miminko musela podstoupit operaci srdce. Po operaci se jí začala tvořit keloidní jizva, která stále rostla. Jelikož se mi po císařském řezu i přes veškeré masáže vytvořil také keloid, věděla jsem, jak je to nepříjemné. Jizva táhne, bolí a není pohledná.
Z běžně doporučovaných rad nám nepomohlo vůbec nic. Masírovali jsme sádlem, po alergické reakci jsme používali měsíčkovou a konopnou mast.  Dále jsem nakoupila drahé silikonové masti a proužky (Strataderm, New Gel +), Contractubex. Vyzkoušeli jsme biolampu…. NIC. Keloid rostl vesele dál. Navštívila jsem i soukromou plastickou kliniku a po zaplacení vysoké částky za konzultaci jsem odcházela ještě zoufalejší a bezradná.
Pak jsem dostala radu od kamarádky a spolubojovnice z nemocnice, která řešila u syna také mírně keloidní jizvu.
Začali jsme tejpovat a žížalák se lekl a zmizel.

Jak na tejpování jizvy?
S tejpováním jizvy můžete začít až po úplném zahojení jizvy. Když odpadnou poslední stroupky, začněte jizvu mazat domácím sádlem a provádět masáž. U většiny lidí se jizva zahojí dobře. Pokud se ovšem začne tvořit keloid, začněte nekompromisně tejpovat. Čím menší keloid a čím čerstvější jizva, tím kratší dobu budete tejpovat.
Pořiďte si ve zdravotních pomůckách tejpovací pásku. (Např. značka Ares, Bo-tape).

 
Místo s keloidem omyjte mýdlovou vodou, aby tejp dobře držel.
Ustřihněte si tejp v délce Vaší jizvy.

Rozstřihněte tejp napůl.


Všechny kraje zaoblete.


Asi 1 cm nad jizvou začneme lepit tejp bez natažení (tzv. ukotvení tejpu) a zbytek tejpu natáhneme na konec jizvy (cca. o 10%).


Z druhé strany nalepíme tejp stejně. Centimetr pod jizvou nalepíme kotvu a táhneme na druhý konec jizvy.


Tejp se mění u dětí po 3 dnech, u dospělých po 5ti dnech. Po sundání jizvu namažte mastným krémem (např. měsíčkovou mastí) a nechte kůži přes noc odpočinout. Další den místo odmastěte a opět natejpujte. Tejpuje se do zmizení keloidu. Jizvu již není třeba masírovat, tejp působí na jizvu tlak a udělá práci za nás.
 
S tejpem se můžete koupat, navíc funguje skvěle jako ochrana jizvy před UV zářením.

 
Tejp musí být při sundavání suchý (můžete vysušit fénem pokud spěcháte na sundání), jinak by se s ním mohla odlepit i část kůže. Pokud se tak stane, ránu vydezinfikujte, namažte např. Dermazulenem a zalepte náplastí. Po uzdravení kůže můžete opět začít s tejpováním.
Výsledek tejpování jizvy po operaci srdce
Jizva po operaci ( ilustrační obrázek, řešila jsem jiné věci než si fotit dítě po operaci...)


Jizva měsíc po operaci

 
Jizva dva měsíce po operaci již s keloidem

Jizva 2 měsíce po tejpování

Jizva rok po operaci je téměř neviditelná


Výsledek tejpování jizvy po císařském řezu 
Jizva před tejpováním ( cca. rok po operaci)


Jizva po tejpování, "zcela" zmizela



Instruktážní video




Upozornění: Medicínské informace slouží pouze pro orientaci v oblasti samoléčby a nenahrazují komunikaci s lékařem. Před užitím jakéhokoliv léku si přečtěte příbalový leták nebo se poraďte s lékárníkem či lékařem. Autor nezodpovídá za chybnou interpretaci informací obsažených na stránkách a není odpovědný za jakékoliv škody, které vzniknou následnými postupy či jednáním, jež jsou provedena na základě obsahu těchto stránek. Vstupem na stránky jste potvrdili, že jsem se seznámil(a) s cílem i s omezením těchto stránek.

1 komentář:

  1. Wow, tak to je super, vyzkouším! Já mám na ruce celkem ošklivou jizvu po operaci zlomeniny a pravidelně na ni dávám krém na jizvy, který sice pomáhá, ale ne tak, jak bych čekala. Moc díky za tip!

    OdpovědětVymazat